SMÅTT & GOTT

Fick lite presenter av min älskling (som jag valt själv) förra veckan. Äntligen har jag äkta silver till alla mina hål i öronen som jag tänkt använda till vardags! Torrshampoot som jag skrev i tidigare inlägg köpte jag själv dock, hehe.

I veckan ska jag jobba rätt mycket men inte klagar jag på det när lönen trillar in i alla fall, blir perfekt till Stadsfesten som jag och tjejerna drar på i början av juli. Som jag längtar! En större stuga är bokad och nu är det endast biljetten till själva festivalen och kryssningen som ska bokas som är kvar att göra inför sommarens planer.

BBQ NIGHT

Alla helger har varit så mysiga och trevliga på sistone. Förra helgen kom Eva-Linn och Fanny över på en grillkväll där vi grillade allt möjligt gott! Det var supertrevligt att få umgås med mina pinglor och min sambo samtidigt.

I helgen har jag varit med Eva-Linn på H&M event, suttit på stranden och käkat glass, blivit bjuden på middag plus mycket mer kul. Lördagen bjöd på dubbeldejt med min fina (soon to be a mom ♥) Renée och Mikael på Tapas dé papa som var över förväntan. Kvällen avslutatdes med några drinkar på Skybar. Igår (mors-dag, grattis igen älskade mamma!) så åt vi brunch på Stadshotellet i Piteå med släkten och fixade lite i trädgården här hemma. Älskar't!

MORNIN'

Så skönt att vara ledig på förmiddagen och kunna avnjuta solen på altanen. Passade på att inviga min fina Lexington mugg med ett par mackor. Börjar klockan 15 idag och ska använda mig av mitt nya torrshaampoo från Löwengrip Care & Color. Älskar det redan så mycket, hade redan höga förväntningar på det eftersom jag endast hört positiva kommentarer och de stämmer verkligen. Värt sitt pris på Lindex.

PLANER

Hej på er! Idag steg jag upp tidigt för att dra till gymmet för ett mag- och ryggpass. Gick sisådär men blev glad när Erik bjöd mig på lunch på Odod. Har hunnit träffa Jennifer och Carro samt shoppa lite behövliga saker och kollat in lite casual kläder på H&M som jag tänkt köpa på deras event på fredag. Har betalat alla räkningar och även bokat vårat Stockholms flyg den 8 juni. I måndags och tisdags klev jag också upp tidigt för att hinna gå på ett möte ang. ytterliggare ett jobb och till en tid som jag hade på Xtreme Beauty. Kul, kul! Nu börjar vissa saker gå framåt. Efter regn kommer solsken...

TULUM UNO

Som jag hade längtat efter denna dag då vi tog bussen till Tulum. Vi bestämde att vi skulle se de gamla ruinerna (kommer i nästa Mexiko inlägg) och även chilla på stranden. Det blev inte så mycket chillande då vi fastnade med en försäljare på stranden som ville att vi skulle åka ut med en båt för att snorkla. Eftersom vi var så skeptiska mot det eftersom snorkelturen i Akumal var inte de vi förväntade oss så sa vi nej till en början. Vi sa att vi inte hade pengar för att ta oss hem om han inte ville ha med oss på turen för 200 pesos = 100 svenska kr.

Han gav sig till slut och vi åkte ut till världens näst största barriärrev. På vgen ut hade vi ruinerna i bakrunden med våra fina flytvästar. Jag som ut som en boll, haha! Det var så värt att betala 200 pesos för att se allting vi fick se! Vi fick hålla i döda sjöborrar och sjöstjärnor som vi sedan släppte ner på botten försiktigt. En riktig upplevelse! Påvägen in med båten blev jag så sjösjuk så vi stannande på en restaurang för att dricka lite lemonad och ta det lugnt innan våran promenad bort till ruinerna.

ROSA HIMMEL

För några kvällar sedan såg det ut såhär utanför våran altan, så himla vackert! Jag längtar till de sena ljusa sommardagarna då jag kan sitta ute på altan och njuta med en kopp te eller ha en mysig grillkväll med tjejerna. Har påbörjat att göra fint altanen och mer fin ska den bli. Resultatet får ni nog när jag känner mig helt klar och nöjd! Idag ska jag jobba hela dagen, blir ändå rätt kul och mer kul på måndag då man får lönen. Puss. ♥

POOLHÄNG & AKUMAL

Akumal var ett ställe som vi hade hört mycket gott om för att snorkla på. Vi tog vårat pick och pack med en taxi och skulle äntligen få upptäcka lite skölpaddssnorkling med en guide. Guiden kunde inte engelska, var kanske p15 och det var inte alls värt pengarna fastän det var billigt men vi hade faktiskt kunna snorkla där helt själva. Innan vi åkte hem så kollade vi på Akumals utbud av souvenirer. Älskade glasen! Mobilbilder kommer senare där ni får se den vackra stranden från Akumal.

Men vi hade fått oss en halvdags utflykt vilket var jättemysigt ändå. Fastän det var molningt och regnade lite senare på dagen lyckades vi båda bränna oss på ryggen efter ha varit i vattnet och snorklat, typiskt! Vi hängde vid poolen resten av dagen, åt på lunchbuffén som de hade öppet till kl 15. På kvällen var vi helt slut så vi tog med oss massa mat från sportbaren som hade öppet 24/7 och la oss i sängen för att se på Harry Potter maraton. Älskar sista bilden på Erik! Love life.

INFINIUM

För ett år sedan köpte jag detta hårspray för att min frisör tipsade om att det är suveränt till när man gör lockar. Jag köpte en mindre flaska här i stan (ca 140kr) och har hade tänkt köpa ett annat hårspray från Bed Head, Tigi nu när den snart är slut. Denna stora flaska hade de på ÖoB för endast 69kr! Eftersom det var så billigt och jag visste att det var bra så slog jag till så kan jag köpa de från Tigi när detta är slut. Måste jobba på att använda upp produkter innan jag köper nya... Dock så missade jag att det inte var så "hård" styrka på det men jag tycker det funkar jättebra när jag använde det till mina lockar i fredags!

// I fredags var vi 7 personer som åt middag på O'learys för att sedan se De vet du. De spelade så himla sent och vi blev ganska less så åkte precis innan de började spela. För mig gjorde de ingenting då vi hade de som artist på Festival X i Älvsbyn 2014. I lördags kommer jag typ inte ihåg vad vi gjorde? Vi köpte en sodastream och hjärtat bjöd mig på sushi, livet. ♥

SUNDAY BREAKFAST

Imorse åt vi en rejäl frukost vilket var supermys nu under helgen att bara ta det lugnt på morgonen. Idag har jag försökt att få igång min mobil som ännu inte vill fungera så får ringa till de som skickat den de första jag gör imorgon. Vi har fixat till våra fönster, spikat upp ljuslyktorna på altanen och en smyckesställning på väggen i sovrummet. Äntligen! Om ett tag kommer E och L hit så ska vi planera ett av sommaräventyren som väntar...

POOLHÄNG

Playa Del Carmen, Mexiko 2016.

Nu har sommaren äntligen börjat komma hit och jag längtar till man kan svalka av sig i en pool eller i någon sjö för att må såhär gott. ↑ Idag är det jobb till klockan 20 som gäller sedan hinner jag inte göra så mycket mer än att slå på Netflix och få min skönhetssömn. Hoppas ni har haft en bra torsdag!

LET'S GO TO THE BEACH

Fredagen den 4/3 befann vi oss här! Helt sjukt att det var mer än två månader sedan nu. Det var ödlor överallt på hela hotellområdet så från vårat rum ner till hotellets privata strand kanske såg vi ca 10-15st. Denna dagen hängde vi på stranden med piña colada och hamburgare i handen vid strandbaren.

DATE NIGHT

Alla kvällar på de underbara hotellet var date night with my love. Detta var första kvällen vi bokat bord på en restaurang som jag inte minns namnet på. Vi tog Surf & Turf och några margaritas till de, mums! På kvällen gick jag på toa och tyckte det var så fint där inne så var tvungen att ta en bild, haha! De hade även marknad där jag hittade en jättefin ring som jag ångrar att jag inte köpte men de pengarna har man ändå inte kvar nu. Det fanns allt från souvenirer (dyra som satan) till exklusiva smycken, glasblåsare, konstnärer m.m. Superkul att det finns på de flesta hotell som jag bott på utomlands!

LYXHELG

I fredags blev det inte tacos som jag trodde utan det blev hemmagjorda vårrullar som mamma friterade och det var så himla gott. Synd bara att jag glömde de jag skulle få ta hem... Efter vi ätit fick jag den bästa nyheten på länge - jag har fått två biljetter till Summerburst!!! Jag och min syster ska göra ett litet jobb nere i Stockholm och som tack för det ska vi få bo där och fått varsin biljett till Summerburst. Detta blir tredje året i rad för mig och det kommer bli sjukt kul att få åka dit igen.

Vi badade i jacuzzin senare på kvällen men badade inte så länge för att det var så feta mygg som ville äta på oss. Tror de satte igång deras myggdödare dagen efter, hehe... På lördagen var vi i Långnäs och efter det åkte vi hem till byn igen. Fixade mig lite lätt för att se Jennifers lägenhet och äta sushi där. Senare drog jag vidare till Emma där vi spelade beerpong, hade drinkin' games och allmänt kul. Vi rullade vidare mot stan för att gå på O'learys där jag inte minns hur många shots vi blev bjudna på? Sedan hamnade jag på cruisingen med Rebecka ett tag och efter det försvann jag i dimman. Det jag vet är att jag hade sjukt kul och tackar alla inblandande för en kul kväll/natt!

På söndagen var jag riktigt bakis, blir alltid bakis men denna gången var det f-ö-r-j-ä-v-l-i-g-t. Efter några timmars sömn hämtade jag saker hos Emma sedan hem till bergnäset för att grilla hemma hos Marcus i stan. Igår jobbade jag hela dagen fastän jag kände mig lite krasslig och idag mår jag inte heller så bra så skönt att vara ledig och sjuk på samma gång. Vädret är också krassligt idag därav mina inomhusbilder på vårat sovrumsfönster, puss!

WANT THESE SO BAD!

Dessa vill jag ha så sjukt mycket! Längtar till lönen kommer så kanske jag ska köpa dem. Men annars så får jag sukta efter dem ett tag till. Kanske till när jag fyller år? Till er som läser detta så vill jag ha i storlek 39 i alla fall. Blink, blink!

Idag ringde klockan 9.00 för att ta en dusch, inte lukta usch står högst i kurs för det är glassigt! Familjetid till Långnäs stod på schemat för att gå på Vårträffen -16 där jag träffade både saknade Josefine och Louise som jag hoppas träffa på snart igen. Snart ska jag åka in till P-town för sushikäk och umgås med både Jennifer och Ronja. Efter det blir det direkt mot Emma för tjejfest där jag känner på mig att det kommer bli en riktigt grym kväll, som jag sett fram emot det!

PARADISE

De första bilderna i detta inlägg är taget torsdag på dagen där ni ser våran utsikt från hotellrummet. Palm, palm och en massa palmer! På kvällen intog vi buffén som hade ett nytt tema för varje veckodag, spännande. Det fanns även stora skulpturer/statyer eller vad man vill kalla längs hela hotellområdet så då blev var det enklare att hitta vart sitt hotellrum då man hade en skulptur man skulle komma ihåg, haha. Det var svårt i början då allting såg likadant ut!

På fredagen tog vi en taxi från hotellet för att utforska vi 5th avenue i Pdc. Taxipriserna låg kring hälften så mycket som de gör i Sverige. Vi bokade taxi utanför lobbyn på hotellet med några killar som jobbade med att boka taxi till kunderna och att hålla upp dörren. Vi åt lax och kyckling som smakade underbart och småshoppade lite. Vi kikade runt rätt mycket på vilka ställen som hade bäst priser på souvenirer och liknande. och även tog lite gott med oss från Starbucks där Erik döpte om mig till "Mua".

Vi tog taxi tillbaa till Grand Sunset Princess och påvägen in till hotellet var det en enorm säkerthet där taxichauffören fick säga sitt namn, hur många passagerare han hade och frågade Erik och img vilket rumsnummer vi bodde i där de skrev upp allting på en lista. Vi fick även visa våra armband som vi fick på oss första dagen för att visa med säkerhet att vi bodde där. Om något skulle gå snett med någonting så hade alla ett personligt nummer på sitt armband.

TACOFREDAG

Instapic @moabrynolfsson.

Många matbilder får starta helgen! Igår var det hamburgartorsdag och idag tacofredag! Bilden är för några veckor sen då vi testade på att göra en tacopaj som blev sjukt god. Nummer 2 efter min mammas, hihi. Snart ska jag åka iväg till byn för att vara en helg i Piteå, blir mysigt och kul då jag ska träffa en del av mina Pitevänner och äta sushi, längtar.
Vad ska ni hitta på i helgen? ♥

FOOD IS ALWAYS A GOOD IDEA

Igår kom som sagt Eva-Linn över för grillade hamburgare. Efter vi ätit la vi oss i soffan med en matkoma men sedan fick vi alla ett stort sötsug! Vi tog bilen till Hemmakväll för lite godis och här sitter jag med en fet godispåse som jag ska ta med till Piteå i helgen, nomnom.

Har precis storstädat hela lägenheten med Erik och snart ska vi göra plättar. Försökte få upp ljuslyktor igår ute på altanen men det slutade med att allting lossnade från väggen så ska leta upp lite spik för att fixa fint. Om vi inte ska ut idag kommer jag nog ligga i soffan framför Netflix för känner mig så sjukt lat just nu, haha. Vi får se vad som händer. Imorgon är det i alla fall fullt upp!

KICKS WANTIES

Ååååhh, vill bara shoppa, shoppa, shoppa. Men snart får jag det - på Ikea!

Här är några utav mina Kicks wanties. Råkade tappa mitt kompakta transparenta Mac puder i klinkergolvet för någon helg sedan så funderar på att testa ett likadant av Kicks egna märke, erfarenheter? Behöver ett nytt rouge, läs behöver. Sedan lite annat smått och gott är alltid kul att ha. Min concealer är snart slut också så det måste införskaffas snarast. Har även hört bra om Urban Decay's nya settingspray och Lernberger Stafsing torrshampoo trots det höga priset så testa kan man alltid.

Idag har jag tagit en riktig sovmorgon då jag fastnade framför Netflix till kl 2 inatt, oops. Vi fixade lite till badrummet sedan åkte vi till Storheden för att köpa lite nödvändigheter på ÖoB, Willys och Apoteket. Om ett tag kommer Eva-Linn hit så ska vi grilla några riktigt goda ekologiska hamburgare.

FLOWERS & GARDEN

Nytt från Malmö där jag fyndade dessa godingar till skor på rea, sommarlinne, sadelskydd (som nu blivit stulet, så hojta till om ni ser det!) lexingtonmuggar samt en blomkruka, ljushållare, doftljus och dekorationsstenar som jag fick av pappa. ♥ Happy, happy!

VALBORG

På valborgsmässoafton så tog vi en grillpremiär och åt ute på altanen för första gången i år. Erik satt ute med jacka men jag var utan för att jag tyckte att det var nog varmt. Brukar skämta och säga att han inte är en äkta norrlänning då han även sover med en ögonmask om nätterna. (Solen går aldrig ner på sommaren här.) Det var en mysig utekväll då även Markus kom förbi för efterrätten - kladdkaka med grädde och jordgubbar, mums! Tog inte så många bilder under kvällen då jag mest satt framför ratten eftersom jag var chaffis från 20.30-05.00. Hann träffa en del kompisar vilket var trevligt men såg tyvärr ingen brasa. Förhoppningsvis så får jag göra det nästa år om man inte är så sent ute!

JETLAGGED

Luleå - Stockholm - Cancún - Playa Del Carmen. Så såg min tisdagmorgon ut för att ta oss ner till Mexiko. Det tog ca 12 timmar att flyga dit. Det gick förvånansvärt bra då jag sov över alla hav vi flög över och fick en massa chips att gotta i mig.

Vi var framme kring 15-tiden då vi fick transfer från flygplatsen till vårat hotell som låg ca en mil utanför Pdc. Vi möttes av champagneglas och en kille som tog hand om våra väskor för att lämna de på vårat rum. Vi fick på oss våra All inklusive armband och kände då att vi kunde börja våran semester. Den första dagen så gick vi runt på hotell området som var huuuur stort som helst, det var helt sjukt! Vi var så jetlaggade så däckade i sängen kring kl 19 och vaknade kl 5 dagen efter men tvingade oss till att sova två timmar till så vi kunde gå till frukostbuffén som serverades i fyra restauranger. Fortsättning följer...

VÄLKOMMEN TILLBAKA!

Hej och välkomna tillbaka till bloggisen! Det har varit lite strul med domänen och har därför inte ens gått att komma in på min blogg. Under denna bloggfria månad har jag hunnit vara ner till pappa i Malmö, jobbat, köpt nya blommor, hunnit ta premiärgrillningen för i år och umgåtts med släkt och vänner.

För ett år sedan var jag och min älskling ner till Stockholm för en weekend. Alltid lika härligt att få åka ner dit och gå i kungsträdgården för att se detta! Har åkt ner till huvudstaden varje vår sedan 2011 men i år blev det inte efetrsom vi la ner så mycket pengar på resan till Mexiko. Så det kändes ännu bättre det! På tal om Mexiko så kommer bilder inom kort. Håll utkik, puss.